ضد حریق بودن سبد کابل

ضد حریق بودن سبد کابل

میدانید که سبد کابل وسیله ای است برای مدیریت کابل ها در حجم بالا اما این همه مزیت آن نیست. این مقاله می خواهم شما را با یک جنبه دیگر سبد کابل یعنی ضد حریق بودن آن آشنا کنم. این که یک عایق حرارتی چه مزایایی دارد و چه کمکی می تواند به پروژه های بزرگ و کوچک کند در ادامه مقاله خواهم گفت. با سیدک همراه باشید.

ضد حریق بودن سبد کابل

همانطور که در بالا هم گفته شد معمولا برای مدیریت کابل ها در حجم بالا از سبد کابل استفاده می شود. بنابراین باید پوشش ضد حریق یا عایق حرارتی داشته باشد. تا هنگام آتش سوزی از ایجاد خسارت جلوگیری شود و موجب کاهش خسارت و آتش سوزی شود

از پوشش ضد حریق به چه منظوری استفاده می شود؟

معمولا برای جلوگیری از از حریق ساختمان های مسکونی، پاساژها، ساختمان های تجاری، سازه های دریایی مانند سکو های نفتی و پالایشگاه ها، تونل های زیر زمینی مانند معادن، واحد های تولیدی، انبار های نگهداری از اجناس مورد استفاده قرار می گیرد. سبد کابل باتوجه به پوشش ضد حریقش کمک بزرگی به آتش نشان ها در مهار آتش می کنند.

ضد حریق بودن سبد کابل

ضد حریق بودن سبد کابل یعنی چه؟

بذارید با یک مثال ساده برایتان بگوییم: تصور کنید که یک ساختمان مسکونی دچار حریق شده است. مطمئنن افراد زیادی در آن حبس شده اند و تا آمدن آتش نشان ها امکان خارج شدن آنها از آتش وجود ندارد. و حالا امکان دارد هر لحظه زبانه های آتش به کابل ها برسند و این یعنی خطر بیشتر، و شاید قبل از رسیدن آتش نشان ها به محل حادثه اتفاق ناگواری رخ دهد. اما سبد کابل با توجه به ضد حریق بودنش، مقاومت بالایی دارد و ساختار شبکه شبکه اش نیز کمک بسیاری به آتش نشان ها می کند. خرید سبد کابل

بنابراین حتما تا اینجای کار متوجه اهمیت ضد حریق بودن سبد کابل شده اید. که تا رسیدن آتش نشان ها از گسترش آتش سوزی جلوگیری می کند.  می دانید که خیلی از مردم  همواره نگران گرفتار شدن در میان شعله های آتش هستند. با استفاده از سبد کابل در پروژه های مسکومی یا تجاری خود، می توانید از خطرات ناشی از آتش سوزی و ایجاد چنین حوادثی تا حد زیادی جلوگیری کنید.

مزایای ضد حریق بودن سبد کابل

  • افزایش مقاومت سبد کابل
  • عدم متساعد کردن گاز های سمی هنگام آتش سوزی
  • داشتن ظاهر مدرن
  • ترمیم ساده و آسان در صورت ایجاد آسیب دیدگی
  • مقاومت بالا در شرایط جوی مختلف
  • مقاومت در برابر اشعه خورشید
  • قابل اجرا روی تمامی سازه های موجود
  • مقاوم در برابر رشد باکتر و قارچ بر روی سطح سبد کابل
  • مقاوم سازی سبد کابل در برابر ضربه

ما انواع مختلفی پوشش ضد حریق داریم. که یکی از روش ها برای سبد کابل، از نوع رنگ های ضد حریق است. هنگامی که سبد کابل در مجاورت مستقیم با آتش قرار می گیرد، حرارت بالا موجب می شود لایه رنگ، ساختاری زغالی شکل به خود بگیرد و مانع از انتقال حرارت به لایه های زیرین می شود.

تفاوت پوشش ضد حریق اصلی با تقلبی

بسیاری از ضد حریق های موجود در کشور، وارد شده از کشور های همسایه مخصوصا چین است. که از کیفیت خوبی برخوردار نمی باشد.همانطور که گفته شد هنگام که سبد کابل در مجاورت حرارت بالا قرار می گیرد لایه رویی اش زغالی شکل می شود. اما این برای پوشش های ضد حریق تقلبی صدق نمی کند. که پس از حرارت دیدن گازهای سمی از خود تولید می کنند و ممکن است باعث خفگی شود.

بنابراین بهترین کار این است که از مراکز معتبر عرضه کننده سبد کابل، محصول مورد نظر خود را خریداری کنید. سیدک اولین تولید کننده سبد کابل در ایران است. و می تواند مرغوب ترین سبد کابل را در اختیارتان قرار دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نوشتهٔ پیشین
آموزش نصب سبد کابل زیر میزی
نوشتهٔ بعدی
سبد کابل ضد زنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات اخیر

فهرست
× مشاوره آنلاین