انواع نگهدارنده دیواری سبد کابل

بنر مقاله انواع نگهدارنده های سبد کابل

در هنگام نصب سبد کابل با توجه به این که این سبد ها در ارتفاعی بالاتر از سطح زمین نصب میشوند، نیاز به وجود قطعاتی برای نگه داشتن سبد کابل در هوا می باشد. در این قسمت به نگهدارنده های دیواری پرداخته میشود و شما با انواع این نگهدارنده ها آشنا میشوید.

انواع نگهدارنده های دیواری سبد کابل

برای بستن و محکم بودن نصب و ایمنی پس از نصب سبد کابل، حین نصب سبد کابل را به دیوار ها یا سقف متصل میکنند. در این مقاله قصد داریم تا نگهدارنده دیواری سبد کابل و انواع آن را به صورت کامل شرح دهیم.

به طور کلی نگهدارنده های دیواری سبد کابل به سه دسته ی کلی تقسیم میشوند. سیدک موفق شده تمام این سه نوع نگهدارنده ی دیواری را توسط طراحان مجرب خود، طراحی و تولید نماید. این نگهدارنده های تولید شده توسط سیدک منطبق بر استاندارد شرکت cablo fill آمریکا طراحی و تولید شده است. این سه نوع عبارتند از:

  • UBS
  • BS
  • HS

در ادامه به توضیح مفصل تر این قطعات خواهیم پرداخت.

نوع اول: نگهدارنده دیواری سبد کابل نوع BS

نگهدارنده دیواری سبد کابل BS

نگهدارنده دیواری BS برای سبد های کابل سبک مورد استفاده قرار میگیرد. سینی های سبک به سینی های معمولا تا عرض 300 میلیمتر اطلاق میشود. این نگهدارنده ها با استفاده از پیچ و مهره به دیوار وصل میشوند.

جنس نگهدارنده دیواری BS

جنس این نگهدارنده های دیواری BS معمولا از ورق کربن استیل ST-37 و یا ورق استیل ضد زنگ L-304 یا L-316 می باشد. برای این نگهدارنده ها با جنس اسیل ضد زنگ معمولا از پوشش رنگ الکترواستاتیک(کوره ای)، گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم و یا نیکل کروم استفاده میگردد.

طول این نگهدارنده ها با توجه به عرض سبد کابل تعیین شده و عرض آن 5/3 سانتی متر و ارتفاع آن میتواند از 10 تا 30 سانتیمتر باشد. طراحی خاص سبد کابل های تولید سیدک باعث شده تا این نگهدارنده ها برای اتصال به سبد نیازی به پیچ و مهره نداشته باشند و تنها با استفاده از چنگک های موجود به سبد کابل وصل شوند.

نوع دوم: نگهدارنده دیواری سبد کابل نوع USB

نگهدارنده دیواری سبد کابل USB

این نوع نگهدارنده نیز مانند نگهدارنده های BS با استفاده از پیچ و مهره به دیوار متصل میشوند. اما علاوه بر این، نگهدارنده های دیواری USB را میتوان با استفاده از جوش نیز به دیوار متصل نمود. در این مود نیز مانند نگهدارنده های BS نیازی به پیچ و مهره برای اتصال نگهدارنده به سبد نیست و با طراحی چنگکی به راحتی به سبد کابل متصل میشود.

این نوع نگهدارنده ها برای سبد های با عرض بزرگتر از 300 میلیمتر مورد استفاده قرار میگیرند و جنس این قطعات نیز از جنس استیل ضد زنگ L-304 یا L-316 میباشد. همچنین از کربن استیل ST-37 نیز میتوان برای ساخت سبد کابل استفاده نمود اما این جنس به دلیل مقاومت کم در برابر خوردگی و اکسایش، نیاز به استفاده از پوشش سطحی دارد. در این مورد سیدک معمولا  گالوانیزاسیون سرد، گالوانیزاسیون گرم، کروم نیکل و رنگ الکترواستاتیک را پیشنهاد میدهد.  ضخامت ورق نگهدارنده معمولا با توجه به نیاز تعیین میگردد و معمولا از 4/5 تا 6 میلیمتر میتواند باشد. همچنین عرض این نگهدارنده ها معمولا 4 سانتی متر و ارتفاع آن ها نیز میتواند از 10 تا 30 سانتیمتر باشد.

نوع سوم: نگهدارنده دیواری سبد کابل نوع HS

نگهدارنده دیواری سبد کابل HS

نگهدارنده های دیواری سبد کابل نوع HS نیز مانند نوع USB هم با استفاده از پیچ و مهره و هم با استفاده از جوش امکان اتصال به دیوار را دارند. همچنین از این نوع نگهدارنده علاوه بر اتصال به دیوار برای اتصال به زمین هم استفاده میشود.

ارتفاع آن 6/2  سانتی متر میباشد و عرض آن  5/5 سانتی متر. جنس آن میتواند یا  از استیل ضد زنگ باشد و یا از استیل کربن باشد که در آن صورت به پوششی نیاز است تا از استیل کربن در برابر زنگ زدن محافظت کند. پوشش هایی که ما به شما ارائه میکنیم، گالوانیزه سرد، گالوانیزه گرم، نیکل کروم و رنگ الکترواستاتیک ( کوره ای) هستند. به خاطر طراحی چنگکی این نوع نگهدارنده، برای نصب سبد کابل بر روی آن نیازی به استفاده از پیچ و مهره نیست.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نوشتهٔ پیشین
انواع سبد کابل
نوشتهٔ بعدی
تولید کننده سبد کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات اخیر

فهرست
× مشاوره آنلاین