انواع سبد کابل

تصویر شاخص مقاله انواع سبد کابل

شرکت سیدک اولین تولید کننده سبد کابل در ایران، در این مقاله سعی میکند تا شما را با انواع سبدهای کابل آشنا سازد. به طور کلی سبد کابل در سه نوع مختلف تولید شده که هر نوع دارای ویژگی و خصوصیات منحصر به فرد خود می‌باشد. این انواع عبارتند از:

در ادامه به توضیح مفصل هرکدام از این انواع خواهیم پرداخت.

سبد کابل استیل

انواع سبد های کابل شرکت سیدک

یکی از انواع سبدهای کابل، سبدهای کابل فولادی می باشد. این سبدها با استفاده از یک فرآیند مداوم رول کردن ، از فولادهای با کیفیت ساخته می شوند. شکل گیری و اکستروژن باعث افزایش مقاومت مکانیکی می شود.

مزایا و معایب استفاده از سبد کابل فولادی

مهم ترین مزیت استفاده از سبد کابل استیل مقاومت بسیار بالا و هزینه ی بسیار پایین تولید آن هاست. ازمعایب سبد کابل فولادی اما، میتوان به وزن بسیار زیاد این سبدها، هدایت الکتریکی پایین و مقاومت کم این سبد ها در برابر خوردگی اشاره کرد. نرخ خوردگی در سبد های کابل استیل به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله این عوامل میتوان به موارد زیر اشاره نمود.

  • عوامل محیطی
  • پوشش و محافظ به کار رفته
  • ترکیب آلیاژ به کار رفته در ساخت استیل

به این صورت که در محیط های دارای رطوبت بالا نرخ خوردگی در سبد های کابل افزایش میابد در حالی که در محیط های با طوبت پایین تر این نرخ کاهش میابد.

هم چنین در صورت استفاده از پوشش مناسب برای سبد کابل، نرخ خوردگی سبد های کابل استیل کاهش میابد.

علاوه بر این خود فولاد در واقع نوعی آلیاژ است. اما تمام گونه‌های فولاد را آلیاژ نمی‌خوانند. ساده‌ترین نوع فولاد که تقریباً می‌توان گفت آهن است (نزدیک به ۹۹٪) خود با عنصر کربن آلیاژ شده‌است (بسته به نوع فولاد از ۰٫۱٪ تا ۱٪). بنابراین منظور از آلیاژ فولاد، ترکیبی از فولاد، کربن و دیگر عنصرها است. عنصرهایی که بیشتر برای این هدف کاربرد دارند، عبارتند از منگنز ،پرکاربردترین، نیکل، کروم، مولیبدن، وانادیم، سیلیسیم و بور. و عنصر های کم کاربرد تر عبارتند از آلومینیوم، کبالت، مس، تنگستن، قلع، روی و سرب و زیرکونیوم. بنابراین با توجه به آلیاژ فولاد میزان نرخ خوردگی تغییر میتواند کند.

سبد کابل گالوانیزه

یکی دیگر از انواع سبدهای کابل، سبد کابل گالوانیزه است. در ساخت سبد کابل یکی از فلز های پرکاربرد فولاد است که دلیل عمده استفاده از فولاد در این فرآیند قیمت ارزان این فلز میباشد. اما همانطور که پیش از این اشاره کردیم یکی از اصلی ترین معایب استفاده از فولاد مقاومت پایین این فلز در برابر خوردگی میباشد. گالوانیزه کردن فولاد راه حل مناسب کم هزینه ای است که برای مرتفع کردن این ایراد پیشنهاد میشود. بنا براین سبد های کابل گالوانیزه علاوه بر اقتصادی بودن، در برابر رطوبت و خوردگی هم مقاوم می باشند.

برای مشاوره و بررسی ارتباط با کارشناسان سیدک با ما در تماس باشید.


تماس بگیرید

فرآیند گالوانیزاسیون فولاد در تولید سبد کابل

انواع سبد های کابل موجود در سیدک

گالوانیزه کردن یکی از روش های موثر برای حفاظت از فلزات در محیط های خورنده است. این عمل به این صورت است که فلز مورد نظر را در حمام روی مذاب غوطه ور کرده و بدین ترتیب لایه ای روی فلز پایه به منظور مقاومت در برابر خوردگی ایجاد میشود. علت استفاده از فلز روی خاصیت حفاظت کاتدی این فلز است. اگر بخواهیم با فرآیند بیشتر آشنا شویم باید عرض کنم که خاصیت حفاظت کاتدی، خاصیتی است که در آن کاتد جایگزین آند میشود و با ایجاد یک سطح هم پتانسیل و مثبت در کله مناطق سطح فلز، از ورود یون های فلز پایه که عمدتا فولاد است، به محیط جلوگیری میشود. این امر فرآیند خوردگی را به طور کامل متوقف میکند. این مقاومت با ضخامت لایه ی روی(Zn) نسبت کاملا مستقیم دارد. عوامل مختلفی روی ضخامت فلز روی تاثیر دارند؛

  • طول عمر فلز گالوانیزه شده
  • هزینه گالوانیزه کردن
  • محیطی که فلز در آن قرار خواهد گرفت

از جمله ی این عوامل می باشند. با استفاده از روش گالوانیزه کردن ورق ها و مفتول های فولادی در محیط های با رطوبت بسیار زیاد یا محیط های در معرض هوای آزاد قابل استفاده میشوند.

سبد کابل استیل چیست

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نوشتهٔ پیشین
عمده کاربرد سبد کابل کجاست؟
نوشتهٔ بعدی
انواع نگهدارنده دیواری سبد کابل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مقالات اخیر

فهرست
بیشتر
× مشاوره آنلاین