سبد کابل گالوانیزه

سبد کابل گالوانیزه

سبد کابل گالوانیزه از طریق جوش دادن سیم های فولادی به یکدیگر و سپس گالوانیزه کردن آن به دو روش سرد و گرم تولید می شود، تا در هنگام تماس مستقیم با خورشید و باران دچار خوردگی نشود. در این راستا در این مقاله توضیحاتی در رابطه با ویژگی های سبد کابل گالوانیزه صجبت شده است. با ما همراه باشید.

سبد کابل گالوانیزه چیست؟

سبد کابل گالوانیزه از جنس فولاد با روکش روی است، که در ابعاد مختلف تولید شده است. با توجه به تعداد کابل هایی که در آن قرار دارد مشخص می شود که این ابعاد کوچک یا بزرگ باشد. نکته مهم اینجاست که استفاده از سبد کابل باعث می شود تا 85 درصد، در هزینه نصب کابل، صرفه جویی شود. عرض سبد های کابل از 5 سانت تا یک متر، با لبه های 2.5 سانتی متری تا 10 سانتی متری موجود هستند. عموما سبد کابل گالوانیزه یک روش عالی با قیمت و کیفیت مناسب است، که باعث ایجاد نظم و زیبایی در ساختمان نیز می شود.

عملیات گالوانیزاسیون سبد کابل

گالوانیزاسیون به عملیاتی گفته می شود که طی آن روی به عنوان یک پوشش محافظ بر روی فلزات قرار گیرد. معمولا برای حفظ فلز از خطرات و طول عمر بیشتر آن را گالوانیزه می کنند. گالوانیزه کردن فلزات موجب می شود تا فلز دچار خوردگی، زنگ زدن و اکسید شدن نشود. قبل از گالوانیزه کردن، فلز را در محلول اسید سولفوریک قرار میدهند تا سطح رویی اش از زنگ زدگی زدوده شود. و عملیات گالوانیزه کردن فلز بهتر انجام پذیرد.

دو روش برای گالوانیزه کردن فلزات وجود دارد. روش گالوانیزه سرد و گالوانیزه گرم که در ادامه درباره آنها بیشتر توضیح خواهیم داد

روش گالوانیزه سرد

گالوانیزه گرم یک روش قدیمی است که بیشتر از یک قرن است که مورد استفاده قرار می گیرد. به این صورت که فلز را در یک وان از مواد مذاب روی با 460 درجه سانتیگراد قرار می دهند تا فلز کامل در مواد غوطه ور شود. بخشی از این مواد به خورد فلز میرود که این باعث مقاومت بیشترش خواهد شد. آنگاه آن را از وان مواد مذاب خارج می کنند تا در مجاورت مستقیم با اکسیژن و کربن قرار گیرد. در این روش ضخامت لایه گالوانیزه حداقل 100 میکرون و حداکثر 130 میکرون است. و همچنین ظاهر مات و کدری دارند.

فلزاتی که با روش گالوانیزه گرم روکش می شوند برای محیط های رو باز مناسب است.زیرا درصد مقاومتش چندین برابر بیشتر از فلزات با روش گالوانیزه گرم می باشد.

سبد کابل گالوانیزه یا سینی کابل کدام بهتر است؟

استفاده از سبد کابل گالوانیزه در مقایسه با سینی کابل بهتر است. چرا که حیوانات موزی که عاشق تاریکی و محیط های کوچک اند به سختی می توانند در آن حرکت کنند. علاوه بر آن با توجه به طراحی سبدکابل گالوانیزه دسترسی به آن راحت تر است و در صورت تجمع گرد و غبار در آن، به راحتی می توان آن را پاکسازی کرد.

مزایای سبد کابل گالوانیزه

ویژگی های سبد کابل گالوانیزه

در اینجا قصد داریم ویژگی های سبد کابل گالوانیزه را به  اختصار برایتان بازگو کنیم. ویژگی هایی که نشان می دهد داشتن سبد کابل میزان هزینه هایتان را کاهش می دهد.

  • سبک اما مستحکم

با توجه به سبک بودن سبد کابل نصب و اجرای بسیار راحت شده و یک نفر به تنهایی قادر است آن را نصب و پیاده سازی کند. و این موضوع باعث صرفه جویی در زمان و هزینه های موجود می شود.

  • دسترسی بالا در هنگام تعمیرات

فکر می کنم تا اینجا متوجه شده اید که ساختار سبد کابل بسیار ساده و باز است. بنابراین تعمیرات در آن بسیار ساده و باز است. و کار کم زحمتی به شمار می رود.

  • انعطاف پذیری بالا

سبد کابل گالوانیزه با توجه به طراحی اش انعطاف بالایی دارد و این امر منجر شده تا هر گونه تغییر شکلی را پذیرا باشد.

  • ضد حریق بودن

درجه مقاومت فولاد چیزی در حدود 500 درجه سیلسوس است و در این درجه، مقاومت خود را از دست می دهد. سبد کابل گالوانیزه با توجه به جنس فولادی اش به حدی مقاوم است که تا 500 درجه سیلسوس حرارت را تحمل کند. و در آتش سوزی مانع از عبور آتش نشان ها به محل وقوع آتش نشوند. به گونه ای طراحی شده اگر کابل ها در آتش سوزی دچار سوختگی شدند، به دلیل سبک طراحی بازش دسترسی به کابل های درونش به سادگی انجام می پذیرد.

سبد کابل گالوانیزه برای چه استفاده می شود؟

سبد کابل گالوانیزه نوعی سینی کابل است که از جنس فولاد با روکش فلز روی است. که برای پشتیبانی از کابل ها استفاده می شود و مدیریت صحیح کابل را تسهیل می کند. زیرا کابل ها به صورت سازمان یافته و همه در یک مکان واحد نگهداری می شوند.

سبد کابل گالوانیزه در کجا استفاده می شود؟

سبد کابل گالوانیزه به عنوان جایگزینی برای سیم کشی باز یا سیستم های مجرای الکتریکی مورد استفاده قرار می گیرد. و معمولا برای مدیریت کابل در ساخت و سازمان های تجاری و صنعتی استفاده می شود.

داشتن سبد کابل گالوانیزه چه مزایایی دارد؟

در بالا ویژگی های سبد کابل گالوانیزه را گفتیم، حالا نوبت آن رسیده تا در رابطه با مزایای آن صحبت شود. ممکن است با خود فکر کنید تهیه سبد کابل گالوانیزه چیزی ضروری برای شما نیست. اما اینطور نیست. به همین دلیل توصیه می کنم مواردی را که در پایین نوشتیم را حتما بخوانید تا ضرورت داشتن سبد کابل را درک کنید.

  • سبد کابل گالوانیزه باعث می شود تا کابل ها بدرستی تهویه شوند.
  • باعث بهره وری بیشتر می شود.
  • فضای بیشتری به شما می دهد.
  • از بهم ریختگی جلوگیری می کند
  • از آتش سوزی در امان خواهید بود

از هر جهت که نگاه کنید سبد کابل به سازمان شما کمک خواهد کرد. سبد کابل سریعترین و مقرون به صرفه ترین راه حل برای مدیریت کابل هاست. این سبد برای نصب سریع و راحت طراحی شده و وزن تقریبا سبکی دارد. البته بسته به وزن کابل ها سبد سبک، متوسط و سنگین موجود است. و یک ویژگی دیگر آن این است که به راحتی می توان آن را با انبر دست برش داد.

سیدک بزرگترین تولید کننده سبد کابل گالوانیزه

شرکت سیدک کاملترین مجموعه تولید کننده سبد کابل در ایران است. ما سبد های کابل مطالق نیاز مشتریانمان در ابعاد مختلف تولید میکنیم. اگر در انتخاب سبد کابل به کمک نیاز دارید، می توانید به کارشناسان و کارمندان خوش برخورد و آگاه ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده اند تا اطلاعات مورد نیازتان در جهت انتخاب بهتر را در اختیارتان قرار دهند.

فهرست
بیشتر
× مشاوره آنلاین